Snelkoppeling naar USB-schijf of ander toestel

Een handig programma voor een wel heel vervelend probleem in Windows is “Desk Drive”.  Wanneer je een USB-stick aansluit op jouw computer moet je ofwel wachten tot het venster “Automatisch starten” te voorschijn komt, ofwel moet je in de verkenner op zoek naar (de letter van) jouw USB-schijf. Met het programma “Desk Drive” komt er automatisch een snelkoppeling op jouw bureaublad naar de nieuwe schijf.  Heel handig!  (Wellicht inspiratie gevonden bij Mac?).

Installatie en configuratie is heel eenvoudig.  Download het installatiebestand hier.  Het programma nestelt zich in de systeembalk rechts onderaan en bij de settings (rechts klikken op icoon en settings kiezen) kan je zelf instellen bij welke media het programma snel een snelkoppeling moet plaatsen.  Je hebt de keuze uit CD/DVD, verwijderbare media, vaste schijven, netwerkmappen of RAM.

Het programma werkt met het .NET Framework 2.0. De meeste mensen hebben dit wellicht al geïnstalleerd op de computer.  Heb je het nog niet, dan kan je het hier downloaden.

Als je dit bericht interessant vond, voel je dan vrij om een reactie te geven of jezelf in te schrijven en nieuwe berichten te lezen in jouw favoriete RSS-reader.

Reacties

No comments yet.

Leave a comment

(required)

(required)